İslâm Felsefesi Tarihi 1





2012 Yeni yayın !  İki kitaptan oluşmaktadır ...

İslâm Felsefesi Tarihi 1

Editör  : Bayram Ali Çetinkaya

Yazarlar : Ömer  Mahir Alper – Bayram Ali Çetinkaya – Gürbüz Deniz
Şamil Öçal – Müfit Selim Saruhan – Hüseyin Karaman
Şenol  Korkut – İsmail Taş – Fatih Toktaş – Enver Uysal – Eyüp Bekir  Yazı

Grafiker Yayınları   Ankara, 2012

Düşünce tarihi, bir anlamda insanlığın tarihidir. İnsanlığın ortaya koyduğu medeniyetler, bu düşünce ve felsefe birikiminin verimli neticeleri olarak ortaya çıkarlar. Hâkim ve baskın görüş olarak ileri sürülen tez; maalesef felsefe ve hikmetin kaynağını sürekli Batı’da, daha doğrusu Antik Yunan’da arama çabası içerisindeki anlayıştır. Son yıllarda bu “doğmatik” tabu, artık yerini daha bilimsel bir temelle hareket eden başka görüşlere terk etmektedir.

Artık bir kısım Batılıların da söylediği gibi, Hint, Mısır ve Babilliler’in tefekkür birikimi, Antik Yunan’ıbesleyen en önemli kaynak durumundadır. İslâm felsefesine gelince; Müslüman Hakîmler/filozoflar, Kur’ân ve Sünnet’in hikmet külliyatından alabildiğince beslenmiş ve arkasından Antik Yunan, İran-Sasanî ve Hint felsefe kaynaklarından kapsamlı bir şekilde yararlanmış ve nihayetindeözgün bir felsefe inşâ etmişlerdir. Bunu gerçekleştirirken de Batı’daki türdeşlerinin aksine, referans kaynaklarını gizlememiş ve böyle bir “kompleks” içerisine de düşmemişlerdir.

Ortaya çıkan İslâm Felsefesi, düşünce tarihinin yaklaşık dört beş asır hükümranlığını üstlenerekhem Batı’yı hem de Doğu’yu etkileme kapasitesine sahip bir felsefe geleneğini, tartışmasız bir şekilde insanlığa sunmuştur. Felsefe ve aklî düşünce alanında ulaşılan birikim ve külliyât, İslâm dünyasına “altın çağı”nı yaşatmıştır. Bunun neticesi, –Gazzâlî’ye kadar dönem için söyleyecek olursak- Bağdat merkezli Abbasî Medeniyetinin uygarlık sahasına çıkması ve gelişimi olmuştur.

490 Sayfa

"İslâm Felsefesi Tarihi 1" içeriğini görmek için tıklayınız ...



........................................................................................






2012 Yeni yayın !

İslâm Felsefesi Tarihi 2

Editör  :  Bayram Ali Çetinkaya

Yazarlar  :  Alparslan Açıkgenç – Aygün Akyol – Müstakim Arıcı – Mehmet Bayrakdar – Süleyman Hayri Bolay – Bayram Ali Çetinkaya - Ali Durusoy – Şamil Öçal – Hüseyin Sarıoğlu – Kemal Sözen – Hüseyin Karaman
Cevdet Kılıç – Hasan Özalp – Mevlüt Uyanık – Eyüp Bekir Yazıcı – Yasin Apaydın


Grafiker Yayınları  Ankara, 2012

Fikir tarihi içerisinde önemli bir tefekkür sahası olan İslâm Felsefesi, özgün bir düşünce sistemi/sistematiğidir. Onun özgünlüğü, vahiy ve aşkın alandan beslenmesinin yanında, kendi içerisinde eleştiri ve tenkide kayda değer bir fırsat ve imkân açmasında aranmalıdır. Bunun bilimsel ve nitelikli ilk örneği; Gazzâlî’nin, Aristo tarzında felsefe yapan Meşşâî filozoflarının bir kısım metafizik düşüncelerine yönelik eleştirilerinde görmek mümkündür.
İslâm dünyasında aklî düşüncenin gerilemesi ve zayıflamasına sebep olarak Gazzâlî’ye karşı “içten” ve “dıştan” yöneltilen haksız suçlama ve ithamların mevcudiyeti de bir gerçektir. Elinizdeki bu eser, Gazzâlî’den sonra da İslâm Felsefesinin ne kadar canlı ve dinamik olduğunu farklı açılardan ortaya koymaktadır.

İşte bu kitap; İslâm Felsefesi (Tarihi-II)’nin Gâzzâlî’den sonra da devam eden geleneğin, yirminci yüzyıla kadar olan dönemini ele alarak, Batı ve Doğu İslâm dünyasındaki gelişimini anlatmaktadır.

Bilim, felsefe ve aklî düşüncedeki gelişmenin –Gazzâlî sonrası için- bir sonucu olarak İslâm dünyası, uygarlık tarihine iki önemli medeniyeti “hediye” etmiştir: Endülüs Medeniyeti ve Selçuklu/Osmanlı Medeniyeti. Bu medeniyetlerden Endülüs Medeniyeti, daha çok bilim ve felsefede; Selçuklu/Osmanlı Medeniyeti ise, bilim, sanat ve mimari deMüslüman dünyayı kendi çağlarında zirveye taşımışlardır.


GRAFİKER YAYINLARI


Adres: Grafiker Yayınları 1396. Sokak No:6 Balgat - Ankara – TÜRKİYE
Tel:        (+90 312) 284 16 39
Faks:     (+90 312) 284 37 27
Email:    
grafikerposta@gmail.com
Yetkili :    Necla Yavuz